solutions

Dosarul electronic al pacientului

In cadrul unui interviu acordat Adevarul cu ocazia Bucharest Business Forum, Emilian Costas, General Manager Teamnet Dedalus, vorbeste despre Dosarul Electronic al Pacientului:


Accesul la informatii standardizate despre pacienti este o conditie obligatorie pentru a crea o buna interactiune intre furnizorul de servicii medicale si acesta. Dosarul Electronic al Pacientului ofera in acest sens  beneficii multiple:

Pentru pacienti: asigura continuitate, cresterea acuratetii diagnosticului si conformitatea tratamentului

  • Pentru personalul medical: date complete ca suport pentru un diagnostic corect, acces rapid la informatia disponibila din orice locatie, in orice moment
  • Pentru managerii de spitale si clinici: cresterea eficientei serviciului medical, scaderea costurilor pentru serviciile oferite si comunicare rapida intre sectii, departamente si personalul medical implicat in procesul curativ.

“In foarte multe cazuri, dosarul pacientului este tinut chiar de pacient, care este nevoit sa centralizeze, sa pastreze si sa prezinte aceste informatii personalului medical. De cele mai multe ori insa, aceste date nu ajung la medici si acest lucru complica stabilirea diagnosticului.

Dosarul Electronic al Pacientului va deveni cu atat mai util pe masura ce va permite comunicarea si conlucrarea furnizorilor de servicii medicale in tratarea pacientilor: Medici de Familie, Spitale, Centre Medicale, UPU etc. .” Emilian Costas, General Manager Teamnet Dedalus

Cateva informatii continute in Dosarul Electronic al Pacientului sunt:

  1. Echipamente medicale – prezenta unor dispozitive sau proteze implantate sau externe
  2. Imunizari – statusul vaccinelor administrate
  3. Semne Vitale – informatii referitoare la acesti parametri intr-o anumita perioada
  4. Rezultate – ale diferitelor teste, de cardiologie, analize, radiologie etc.
  5. Proceduri (interventii, diganostic, operatii, tratament) aplicate pacientului
  6. Consultatii sau zile de spitalizare
  7. Planul de tratament: tratament, interventii, servicii, proceduri sau alte evenimente clinice programate pentru pacient
  8. Decizii pacient: optiunea pacientului referitoare la donarea de organe, tratamente acceptate, resuscitare
  9. Status pacient – nivelul de sanatate al pacientului, inclusiv probleme locomotorii, teste mentale, depresie etc.
  10. Probleme – probleme clinice, conditii, diagnostice, antecedente, simptome, patologie
  11. Istoric de familie – istoric medical de familie pentru rude biologice, utilizate in calcularea gradului de risc al pacientului
  12. Istoric social – stil de viata, angajatori, status social, factori de risc de mediu sau de munca
  13. Alerte – alergii, intolerante precum si alte alerte referitoare la pacient
  14. Medicatie- detalii despre tratamentul cu medicamente, tratament curent, istoric al precriptiilor