Software medical, solutia pentru viitorul spitalelor din Romania

Software medical in spitalele viitoruluiPersonalizarea serviciilor medicale pentru fiecare pacient, asistenta medicala pentru non-rezidenti, asistenta medicala la domiciliu, tratamente complete, obtinute prin colaborarea intre mai multi furnizorii de servicii medicale, sunt doar cateva dintre realitatile sistemului de sanatate European, care se vor materializa in urmatorii ani in Romania. Pentru a creste gradul de adaptabilitate la noile realitati si la reforme legislative, expertii prezenti la editia a XV-a Management Medical Modern, recomanda managerilor de spital noile sisteme informatice, testate in tari care ofera deja astfel de servicii:  “In viitorul apropiat, pacientul va primi asistenta medicala in orice spital din tara sau din afara, in spital sau la domiciliu. Patologiile sunt tot mai complexe, iar informatiile despre ADN devin disponibile. Tratamentele standard pe tipuri de patologii vor fi inlocuite de tratamente individualizate, care tin cont de istoricul medical si datele demografice ale fiecarui pacient. Noile sisteme informatice sunt principalele instrumente care fac posibila schimbarea. Acestea permit migrarea datelor in format electronic si gazduirea lor in Cloud, schimbul de informatii, comunicarea si mai ales colaborarea intre sectii si compartimente, pacient si intre furnizorii de servicii medicale. Sistemele Dedalus, testate in 20 de regiuni din Italia si comercializate in alte 12 tari, sunt pregatite pentru toate modificarile care vor urma, fara a fi nevoie de inlocuirea lor peste 2-3 ani.” Roberto Raggi, Specialist in politici de sanatate publica in tari in curs de dezvoltare si Consultant Teamnet Dedalus

La evenimentul Management Medical Modern au participat aproximativ 150 de reprezentanti din sistemul medical public, care au dezbatut noile reglementari din pachetul de baza si implicatiile la nivelul spitalelor. Folosind ca referinta reformele din sistemul de sanatate al altor tari asemanatoare, consultantul Dedalus atrage atentia asupra faptului ca aceste schimbari presupun un proces de  adaptare continua din partea spitalului prin integrarea proceselor de asistenta medicala din spital: triaj, investigatii, diagnostic, ingrijire, tratament, monitorizare.

Aceasta abordare creste adaptabilitatea spitalului la provocari actuale – acreditare CONAS, contracte de management, indicatori manageriali, controlul costurilor dar si la cele din viitor – colaborare intre furnizorii de servicii medicale, asistenta medicala la domiciliu si servicii medicale personalizate. “Spitalele din Romania vor experimenta reforme si schimbari in salturi in urmatorii ani, situatie prin care toate statele europene trec sau trecut. Acest lucru presupune adaptabilitate la schimbare si noi provocari. Doar cei mai puternici furnizori, cei care vor reusi sa asigure eficacitate in tratarea pacientilor, eficienta in managementul costurilor si calitatea serviciilor, vor rezista. Sistemele informatice sunt cele care ofera managerului informatia decizionala si ofera spitalului parghii pentru a oferi servicii medicale la standarde occidentale. ” Roberto Raggi, Specialist in politici de sanatate publica in tari in curs de dezvoltare si Consultant Teamnet Dedalus